Туристка изкачваща се по пътеките към Тевно езеро в Пирин заснела случайно НЛО. На 13.08.2016 г. С.З. заедно със своя приятелка по време на похода си видели полегнала на пътя крава и я фотографирали. Няколко часа по-късно, когато разглеждала снимките у дома забелязала и необичайния обект.

НЛО в Пирин

С.З. се заинтригувала от заснетото и качила снимката в страницата си във фейсбук за да получи и други мнения, какво може да е този странен обект. Така тази необичайна фотография достига и до нас изследователите от Мрежата на Обединените Български Уфолози. Свързахме се с планинарката и тя любезно ни разказа подробностите по прехода и заснемането на обекта.

„Маршрутът, който правихме – аз и моя приятелка беше от хижа Беговица до Тевно езеро. Минавахме го за първи път, така че не мога да обясня точното ни местонахождение – просто следвахме маркировката. Бяхме само двете и в един момент видяхме полегнала крава. Бяхме впечатлени от цвета ѝ, затова неволно се превърна в наш модел. Решихме да я заснемем и направихме по няколко снимки.

По пътя почти през цялото време вървяхме ние двете, като от време на време срещахме хора, които вече се връщаха, тъй като ние тръгнахме сравнително късно – след 12 часа, ако не се лъжа.

В момента на заснемането нищо странно не привлече вниманието ни – нито летящ обект, нито шум. Вечерта, когато разглеждах снимките от похода видях въпросният обект. Проверих в интернет за различни летящи обекти  – дронове, дирижабли. Не съм специалист, но по мое мнение най-много се доближава по форма на дирижабъл, макар да липсват някои елементи.

Ще ми бъде любопитно да разбера и хипотезите на експерти!“

За нашия анализ освен въпросната снимка, С.З. ни изпрати и другите фотоси от същото място. На тях няма нищо необичайно и странния обект липсва. Часът показващ заснемането на въпросната снимка е 12:19 ч. Всички фотоси са правени с мобилен телефон HTC One и поради тази причина качеството на изображението им не е много високо. Категорично може да се каже, че снимките са оригинални и не са монтаж!

Друго, което прави впечатление, че върху странния обект има отражение на светлина, което ни навежда на мисълта, че това е материално тяло. Според професионални фотографи не може и да е дефект в лещите на обектива или отражение на някаква светлина. За това говорят и така наречените аберации на обектите върху снимката.

Аберация в оптиката се нарича недостатък на оптична система (например единична проста леща, сферично огледало),
при който се получават неточности в образа. Всеки обектив или окуляр в една или друга степен страда от различни оптически дефекти. Често, ръбовете от снимките са най-изкривените области.

В дадения случай при увеличение на въпросния обект се виждат по контурите му тези изкривявания. Това го има и на друг обект в близост – маркировъчен кол на туристически маршрут.

Стрелките посочват аберациите по контура на обекта

Маркировъчен кол на туристически маршрут
Маркировъчен кол и посочените аберации по контура му

От съпоставката може да се направи извода, че странния обект е наистина реално тяло, защото само на снимки на действителни обекти може да има такива аберации, които са по контурите им. Неизвестния обект вероятно се е намирал далеч от обектива, най-вероятно между кравата и маркировъчния кол. За това говори детайлността на изображението, фокуса е върху кравата – в близък план е по-ясно, а в случая е на по-далечен план, защото е по-размазано.

pirin_ufo_3

Със сигурност въпросният обект НЕ е насекомо или птица. Като илюстрация за съпоставка публикуваме още две снимки от поредицата, заснети преди и след това – съответно в 12:18 ч. и пак в 12:19 ч. Фотосите са уловили птици по време на полет, едната в близост до кравата, а другата в далечината до маркировъчния кол.

Птица по време на полет в близост до кравата
Птица по време на полет в близост до кравата, снимката е от 12:18 ч.

Птица по време на полет в близост до маркировъчния кол
Птица по време на полет в далечината до маркировъчния кол, снимката е от 12:19 ч. непосредствено след тази с обекта

Какво ли може да бъде този странен обект? По метода на изключването досега разбрахме, че НЕ може да е птица или насекомо, НЕ е деформация от матрицата на телефона, както НЕ е и светлинен отблясък в обектива. Явно обекта е материален и отразява светлината – виждат се отблясъци. Дали обаче е с метален корпус или от друг светлоотразителен материал тук вече може да се гадае. Според формата му едва ли може да е дрон, а както пише и свидетелката не са чули никакъв шум.

Ако предположим, че е хелиев балон това означава, че би трябвало да се задържи във въздуха по-дълго време, а на снимките преди и след тази липсва, а те са правени за не повече от минута разлика. Освен това както се оказва и в близост не са забелязали други хора. Щом свидетелките не са го видели това означава, че обектът се е появил за много кратко време. Тогава не ни остава нищо друго освен да го класифицираме като НЕИНДИТИФИЦИРАН ЛЕТЯЩ ОБЕКТ, а какъв е неговия произход е съвсем друг въпрос.

Надяваме се и други да споделят мненията си за този случай, а ако някой има уловено на снимка или видео НЛО дано да е с по-качествено изображение, като очакваме да го прати на сайта ни ufo.bg за да се опитаме да разнищим загадката.