Инцидентът в Кайкоура

Инцидентът в Кайкоура

Мнениеот west003 » Пон Мар 30, 2020 3:16 pm

На 31 декември 1978 г. филмов екип се качва на самолета Argossy за интервю с екипажа. На 20 и 21 декември друг самолет съобщава за среща с няколко НЛО и това е била причината за интервю с господин Фогарти и неговия екипаж. Това ще постави началото на случай, наречен Инцидентът в Кайкоура. Но все още никой не знае това.

Изображение

След само десет минути полет е и първата им среща с НЛО. Операторът бързо сменя обектива на своята камера с вариообектив и след полунощ на 1 януари 1979 г. заснема няколко НЛО, които следвали и се приближавали до самолета през целия полет.
Инцидентът не само е заснет, потвърден е и от авиодиспечери

Той заснел НЛО от прозорците на пилотската кабина и наличието на тези неидентифицирани летящи обекти е потвърдено и от радарите на Уелингтън и авиодиспечерите.

Оригиналният 16 мм филм е запазен и е дигитализиран от експерти. Резултатът е бил видео, с висока разделителна способност, с качество Blue-Ray. Това е позволило да се разгледат в детайли всички НЛО, заснети тогава от журналистите.

Правителството на Робърт Мълдън, след като медиите публикуват данните за срещата с НЛО, разпорежда на ВВС да проведат разследване. Военните стигнали до „извода“, че инцидентът може да бъде обяснен с „природни, но необичайни явления“.

Струва си да се отбележи, че в архивите на Нова Зеландия всички данни за контакти с НЛО са засекретени и когато след многобройни искания от обществото се планира да се предоставят тези файлове, военните се намесват, като отказват достъп, позовавайки се на факта, че файловете съдържат лична информация! И с цел спазване на Закона за неприкосновеността на личния живот (Privacy Act) инцидентът попада в зоната на ограничен достъп до оригиналните файлове до 2050 г.

Репортерите, които заснемат НЛО, тръгват по маршрута, където самолетът на Валентич мистериозно изчезва. През октомври 20-годишният Фредерик Валентич изчезва, докато пилотира малък самолет Cessna 182L към Тасмания. Валентич информира и неговите конструктивни характеристики. Последното съобщение от Валентич в преговорите с диспечера гласи:

– Този необичаен самолет отново зависна над мен. Той виси … и това не е самолет. „

След тези думи диспечерът чува някакъв шум с продължителност 17 секунди, описан като „метални, стържещи звуци“, след което връзката била прекъсната. Както Валентич, така и самолетът му, никога не са открити.

Два месеца по-късно на остров Тасмания пилотите Верн Пауъл и Ян Пири от рейса Бленхайм-Крайстчерч забелязват странни светлини, появяващи се и изчезващи над бреговата ивица на Кайкура над острова.

Продуцентът на Мелбърнския канал, Леонард Лий, след като чува тази новина, потърсил репортера Куентин Фогарти, който работил в този канал, но бил на почивка със съпругата и децата си. Той също така наел и Дейвид Крокет, оператор на свободна практика от Уелингтън, заедно със съпругата му Нгире като звукооператор.

На 30 декември цялата група се качва на самолета на Safe Air -Argosy. Малко след излитането пилотите Бил Старт и Боб Худ забелязват странни светлини, появяващи се и изчезващи над бреговата ивица Кайкура на 20 мили западно.

„Докато сваляхме стойката на камерата, капитан Бил Стартъп ни викна, че трябва спешно да влезем в пилотската кабина, защото се случва нещо неразбираемо“, казва операторът Дейвид Крокет.

Той успял да заснеме бързо движеща се ярка бяла светлина. Дейвид допълва: „Гледах как ярка светлина се приближава и се отдалечава. Куентин ме хвана ръцете и започна да трепери. Нямах време да се тревожа … Куентин се нуждаеше от помощ. „

Самолетът каца в Крайстчърч за да разтовари вестници. Пилотите попитали репортерите дали биха искали да се върнат. Нгайр била твърде уплашена, затова останала в Крайстчърч. Останалите се съгласили и се качили на самолета с Денис Грант вместо Нгайър.

„Дейвид изразходва цялата лента в 16-милиметровата си камера“, казва Грант. „Куентин ми се обади след полунощ от летището в Крайстчърч, за да разбера дали мога да осигуря нов филм. Бих могъл – но поставих условие: исках да се кача на самолет за полет до Бленхайм “.

Самолетът излита в 2:16 ч.

Около три минути след излитането групата вижда ярка светлина вдясно.

Радарът на самолета показал цел в същата посока на разстояние около 18 морски мили.

По-късно Фогарти ще каже пред камерата: „Да се надяваме, че те са приятелски настроени.“

Крокет снимал само няколко минути. Светлината като че ли реагирала на движенията им в кабината. Когато се обръщали, светлината „се отклонявала“ от самолета. „Самият опит беше изключителен“, казва Фогарти.

Източник: burgasnews.com
west003
 
Мнения: 2069
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 1:30 pm

Назад към По света

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron