Как канадското правителство реагира на НЛО

west003
Мнения: 2525
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 1:30 pm

Как канадското правителство реагира на НЛО

Мнение от west003 »

Късно през нощта през април 2018 г. товарен полет от Ню Йорк до Аляска съобщава, че "обект лети спорадично на височина между 18 000 и 24 000 метра и се движи със скорост 4 Маха" над северозападна Канада. Съобщението до канадските контрольори на въздушното движение разтревожи транспортните служители и военните. Освен едно електронно писмо до граждански изследовател в Манитоба, изглежда не е имало официално разследване или последващи действия. Необичайното съобщение е само едно от многото, открити от CTVNews.ca в базата данни за авиационни произшествия, поддържана от федералния транспортен орган на Канада.

Чрез многобройни искания за информация бяха разкрити повече подробности за такива случаи, както и процедурни документи, които показват как канадското правителство и военните активно записват, разпространяват и след това до голяма степен игнорират съобщения за неидентифицирани обекти и светлини от полицаи, войници, ръководители на полети, граждани и пилоти на полети, изпълнявани от WestJet, Air Canada Express, Delta и други. Докато Пентагонът, НАСА и американските законодатели продължават да разследват това, което наричат UAP - съкращение от неидентифицирани аномални (или въздушни) явления - главният научен съветник на канадското правителство също започна свое собствено проучване, което ще завърши с публичен доклад през 2024 г. "Проектът "Небето на Канада" стартира през есента на 2022 г., за да проучи как се обработват публичните доклади за неидентифицирани въздушни явления в Канада и да препоръча подобрения", се обяснява на уебсайта на Службата на главния научен съветник на Канада. Ето какво научи CTVNews.ca за процедурите, свързани с НЛО в Канада.

Изображение

В Канада повечето съобщения за неидентифицирани летящи обекти се регистрират с помощта на процедури, известни като Комуникационни инструкции за докладване на жизненоважни разузнавателни изследвания или накратко CIRVIS. Разработени за пръв път от американските военни по време на Студената война за документиране на потенциални заплахи, днес докладите CIRVIS в Канада предизвикват лавина от предупреждения, които обвързват ръководителите на въздушното движение, държавните служители в Transport Canada и Кралските канадски военновъздушни сили (RCAF). Nav Canada, частна компания с нестопанска цел, която притежава и управлява инфраструктурата за граждански контрол на въздушното движение в страната, обикновено е първата точка за контакт при изготвянето на доклади CIRVIS. В наръчника на Nav Canada за канадските авиационни правила има раздел за докладите CIRVIS, който инструктира пилотите "незабавно" да предупреждават ръководителите на полети, "ако при значително разузнаване се открият въздушни или наземни обекти или дейности, които изглеждат враждебни, подозрителни, неидентифицирани или свързани" с евентуална незаконна контрабанда. Компанията дори поставя "неидентифицирани летящи обекти" на първо място в примерния списък на CIRVIS, който включва и чуждестранни подводници и военни кораби.

Когато се подаде сигнал за CIRVIS, персоналът на Nav Canada уведомява федералните авиационни власти в Transport Canada и ескадрилата на Кралските канадски военновъздушни сили в Норт Бей, Онтарио. тя е свързана с Norad, съвместната отбранителна група на Канада и САЩ. 21-ва ескадрила за аерокосмически контрол и предупреждение в Норт Бей е "нервният център" на т.нар. сектор за въздушна отбрана на Канада. Ескадрилата следи данните от радарите на Norad и отговаря за засичането на целия въздушен трафик, приближаващ страната. Процедурите на 21-ва ескадрила за CIRVIS могат да бъдат намерени в документ, известен като Контролен списък 16. "Този доклад съдържа жизненоважна информация за сигурността на Съединените щати и Канада, която по мнение на наблюдаващия изисква много спешни действия или разследване от страна на американските и/или канадските сили", се обяснява в контролния списък.

Той включва бърза оценка на заплахата и връзки към формуляр за събиране на информация, като например форма, размер и скорост, който след това се изпраща по факс до Transport Canada и се препраща до централата на Canadian Norad Region (CANR) в Уинипег. На заглавната страница на факса на 21-ва ескадрила е изобразена емблемата на бодил и мотото "Intruder beware" ("Пазете се от нарушители"). Информацията от докладите би могла да бъде предадена и на персонала на Norad в САЩ и евентуално дори на сегашната изследователска служба на Пентагона за UAP, която е известна като Служба за разрешаване на аномалии във всички области (AARO). В края на май AARO проведе първия си форум за UAP за разузнавателните партньори от "Пет очи" в Пентагона, на който присъстваше представител на Кралските канадски военновъздушни сили. "Започнахме обсъждания с нашите партньори относно обмена на данни", заяви директорът на AARO Шон Къркпатрик на 31 май. Процедурите за щаба на канадския регион Норад са описани в контролен списък 213, който също поставя "неидентифицирани летящи обекти" на първо място в списъка с примери на CIRVIS. Този документ се позовава на доклади на Nav Canada и на граждански изследовател в Уинипег.



Крис Рутковски е научен писател, пенсиониран специалист по комуникации от Университета на Манитоба и вероятно най-известният уфолог в Канада. В допълнение към документа на RCAF, Рутковски е посочен като лице за контакт за доклади за НЛО и в процедурното ръководство на Центъра за въздушни операции на Транспортна Канада. "Повече от 25 години съм запознат в детайли със случаите на НЛО в Канада и за мен е чест, че бях помолен да съдействам на (Министерството на националната отбрана) и на Транспорт Канада в управлението на НЛО и съм предоставил такъв достъп до данни за научни цели. изследвания", заяви Рутковски пред CTVNews.ca. "Въпреки това, без да разполагам с достатъчно ресурси или финансиране, за да проуча напълно тези доклади, моето изследване беше непълно". Рутковски, който е написал 10 книги и публикува годишен доклад по темата, казва, че в края на 90-те години на миналия век е имал "споразумение за ръкостискане" с канадските власти. Дългогодишното споразумение до голяма степен е било пазено в тайна, докато не е разкрито през 2021 г., след като новината за официалния доклад на американската ВАП започва да попада в международните заглавия. От Рутковски е поискано също така да предостави материали за брифинг на UAP през май 2021 г. на бившия канадски министър на отбраната Харджит Саджан.

"От тази година все още получавам някои доклади, въпреки че честотата им значително намаля", казва Рутковски. "Мога само да предположа, че е настъпила промяна в политиката на канадското правителство относно процедурите за докладване на ВАП, но не съм сигурен каква може да е тя." Според говорителя на Националната отбрана политиките на RCAF и канадската Norad остават в сила. Говорител на Транспортна Канада заяви, че Рутковски е отстранен от ръководството на центъра за управление на авиационните операции на министерството. "В стремежа си да разпространяваме тази информация по справедлив и последователен начин, който да е достъпен за всички канадци, от юни 2021 г. Транспортна Канада вече не изпраща такава информация на конкретни физически или юридически лица", заяви говорител на Транспортна Канада пред CTVNews.ca. Министерството предупреждава, че докладите "съдържат предварителни, непотвърдени данни, които могат да се променят". "Съобщенията за неидентифицирани обекти рядко могат да бъдат проверени, тъй като те, както подсказва името, са неидентифицирани", заяви по-рано говорител на Transport Canada.

Канадската армия също така заявява, че "по принцип не разследва наблюдения на неизвестни или необясними явления извън контекста на разследване на надеждни заплахи, потенциални заплахи или потенциални бедствия в случай на операции по търсене и спасяване. Изглежда, че поне четири случая са отговаряли на тези критерии между 2016 г. и февруари 2023 г., когато предполагаем китайски шпионски балон и три други обекта са били свалени в северноамериканското въздушно пространство. Заявленията за достъп до информация и публичните регистри показват, че доклади за НЛО са били изпращани и до отделни канадски военни бази, Канадската космическа агенция, Националния съвет за научни изследвания на Канада, Кралската канадска конна полиция и други провинциални и общински полицейски сили. За наблюдения в морето канадската брегова охрана разполага с процедури "MERINT", в които като примери са посочени "управляеми ракети", "неидентифицирани летящи обекти" и "подводници".



Товарният полет през април 2018 г., споменат в началото на тази история, е един от най-документираните случаи в Канада. Записите, получени от CTVNews.ca, показват как ръководителите на въздушното движение на Nav Canada уведомяват Кралските канадски военновъздушни сили и Transport Canada, които на свой ред изпращат по електронната поща подробностите и доклада на CIRVIS Rutkowski до Уинипег. "Ако трябва да измисля правдоподобно обяснение, тъй като Юпитер е бил ниско над хоризонта тази нощ и по това време, бих предположил, че е бил видян от пилота и поради това той не е могъл да даде точна оценка на височината, скоростта на УАП и или движението", изказва мнение Рутковски. "Този случай показва, че определено е необходимо по-задълбочено разследване на УАП". Рутковски и други експерти, интервюирани от CTVNews.ca, заявиха, че в подобни кратки доклади липсват ключови подробности. Те също така се чудят как пилотът на товарния полет е могъл да прецени невероятната скорост и височина на обекта. "Дори обаче наблюдателят да можеше да го измери точно, високата скорост и кръговата картина ясно показват нещо различно от летателен апарат", заяви пред CTVNews.ca Йън Бойд, професор по аерокосмическо инженерство и директор на Центъра за инициативи в областта на националната сигурност в Университета на Колорадо.

"Вероятно е било някакъв природен феномен, който пилотът и/или полетните сензори са възприели като превозно средство." CTVNews.ca е подал и искане за достъп до информация за всички доклади на CIRVIS, съхранявани от канадските въоръжени сили. 168-те страници, публикувани след повече от 450 дни, съдържат доклади от 2010 г. до 2020 г., документирани предимно в записите в бордовия дневник на 21-ва ескадрила на RCAF в Норт Бей. Тези доклади включват "червен диск със (син) пръстен", който е "наблюдаван от няколко души и полицейски служители" близо до Монреал през юли 2010 г.; "неидентифициран обект в района на езерото Ери", засечен от радар и забелязан от два самолета през септември 2016 г.; и полет на United Airlines, пътуващ за Едмънтън, който "съобщава за неидентифициран обект на около 8000 (фута) над него, летящ в същата посока много бързо" през януари 2017 г. В доклад от декември 2016 г. дори се споменава, че канадски изтребители CF-18 са вдигнати във въздуха, за да разследват, след като полет на American Airlines от Лондон за Ню Йорк съобщава, че е предприел заобикалящи действия, за да избегне сблъсък с неизвестен самолет близо до залива Сейнт Лорънс в Източна Канада. Въпреки че два други пътнически полета забелязали нещо, изтребителите не могли да го открият.

Макар че експертите не са съгласни с това какво представлява ПДУ и как трябва да се реагира на докладите, те са единодушни, че е необходимо да се направи повече за документиране и анализиране на наблюденията в Канада. Доналд "Спайк" Каваланш е наскоро пенсиониран разузнавателен пилот на Transport Canada, който е летял и в Кралските канадски военновъздушни сили в продължение на повече от две десетилетия. "Има толкова много грешки в официалната реакция и трябва да направим толкова много, за да бъдем по-добре подготвени", казва Каваланш пред CTVNews.ca. "Това, което имаме сега, е неадекватна система с неефективна неясна верига за докладване и липса на стандартни оперативни процедури за реагиране. Министрите на транспорта и на националната отбрана трябва да се справят с това". Бойд от университета в Колорадо също нарече канадските процедури "неадекватни". Макар Бойд да смята, че повечето от наблюденията са свързани с природни явления и определено не са с извънземен произход, той смята, че някои UAP могат да бъдат класифицирано военно оборудване и следователно трябва да се разглеждат като потенциален проблем за националната сигурност и безопасността на полетите.

"Предвид повишената загриженост за шпионажа от страна на други държави, особено на Китай, може би е време Канада да въведе по-активни и задълбочени процедури, подобни на тези в САЩ", казва Бойд. "За мен това е предимно военен въпрос, който ще изисква много по-всеобхватен технологичен подход, за да се постигне някакъв значителен напредък." Робърт Пауъл е инженер от Тексас и член на управителния съвет на Научната коалиция за изследване на UAP - международен мозъчен тръст, посветен на прилагането на научните принципи в изследванията на ВАП. Подобно на Бойд и Рутковски, Пауъл също смята, че трябва да се обърне повече внимание на комуникациите в Канада, но има сериозни опасения, че военните интереси "наистина включват отворените данни и обществената наука". "Американската отбранителна индустрия поставя националната сигурност на преден план във всичките си усилия и това би могло да повлияе на способността на САЩ да се справят правилно с въпроса за UAP", обяснява Пауъл. "От друга страна, Канада може да бъде в състояние да възприеме по-отворен и научен поглед върху мистерията на UAP, ако канадците подкрепят такива усилия."

Новият проект "Sky Canada", стартиран през 2022 г. от Службата на главния научен съветник на Канада, планира да представи своя доклад и препоръки относно канадските процедури за UAP през 2024 г. Това е първото известно официално проучване на UAP в Канада от почти 30 години насам. Рутковски, изследовател на НЛО, се надява, че то ще доведе до това докладите отново да бъдат предоставени на изследователите. "Смятам, че проектът "Небето на Канада" е добра стъпка към определяне на начина, по който докладите и записите за НЛО трябва да се управляват в канадските правителствени агенции", казва Рутковски, изследовател на НЛО от Уинипег. "Надяваме се, че резултатите от проекта "Небесна Канада" ще покажат как Канада може най-добре да участва в настоящия международен интерес към НЛО и да насърчи научното разбиране на темата."

Източник: https://www.ctvnews.ca/sci-tech/here-s-how-the-canadian-government-and-military-handle-ufo-reports-1.6442873
Превод от: https://ufonews.su
Публикувай отговор